Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, Türkiye'nin dört bir yanından hastaların hastanelerde ancak aylar sonra randevu alınabildiğine dair şikayetleri hakkında açıklama yaptı. Koca, hastanelerde randevu sıkıntısına dair basın toplantısında "81 milyon randevuya gelinmediğini" söyleyerek pazartesiden itibaren 'Onaylı Randevu Sistemi'nin hayata geçeceğini açıkladı.

"Geçen yıl 23 milyon kişi, aldığı randevulardan en az birine gelmedi. Nüfusun yaklaşık 4’te biri demek" ifadelerini kullanan Bakan Koca, "Gelinmeyen toplam randevu sayısı 81 milyon. Üç-dört saat kala iptal edilen randevu sayısı ise 21 milyon. Bu gibi sebeplerle randevu kapasitesinin yüzde 30’u kullanılamadı" dedi.

SİSTEM NASIL İŞLEYECEK, KİMLER İSTİSNA OLACAK?

Bakanlıkta basın toplantısı düzenleyen Koca, "Sistem artık şöyle işleyecek: Onaylı randevu dönemi başlıyor" diyerek şu bilgileri verdi:

"Ertesi gün randevusu olan her hastamız, akşam saat 20.00'ye kadar randevusuna onay verecek veya gelemeyeceğini bildirecek. Bu sisteme Onaylı Randevu Sistemi, MHRS'de başlatılan bu yeni döneme de Onaylı Randevu Dönemi diyoruz. Uygulama pazartesi günü başlıyor. Onaylı Randevu Dönemi hayırlı olsun. Yeni dönemde ayrıcalıklı iki hasta grubumuz var, 65 yaş üstü hastalarla kanser hastaları. Bu gruptaki hastalar, onay işlemlerinden istisnadır.

Onaylı Randevu Sistemi, hastanelerimize, hekimlerimize zamanı verimli kullanma imkanı sağlayacak. Hasta, gelemeyeceği randevuyu iptal edecek. Böylece, randevu sadakatsizliği sebebiyle, şu an boş kalan kapasitemizi hizmet bekleyen hastalar için kullanabileceğiz. Boş kalan her bir randevuda, sistemden randevu alamayıp, talep bırakmış hastalarımıza ulaşacağız. Öncelik, talep bırakan hastalarda olacak."

Meclis'te AKP’ililerin saldırısına uğrayan DEM Partili Bozan: Geri adım atan namerttir Meclis'te AKP’ililerin saldırısına uğrayan DEM Partili Bozan: Geri adım atan namerttir

'24 SAAT İÇİNDE RANDEVU' VAADİ

Onaylı Randevu Sistemi sayesinde, birçok branşta hastanın talebine 24 saat içinde cevap verilebileceğini savunan Koca, "Bu yeni sistemden, beklenen sonucu alacağımıza inanıyoruz. Taleplerin etkin şekilde karşılanabilmesi içinse Randevu Koordinasyon Merkezini devreye alıyoruz. Bu merkezin faaliyetlerini şahsen takip edeceğim" diye konuştu.

Editör: Selda Manduz