Dijital pazarlama giderek daha büyük bir güç haline gelirken, hâlâ mağazadan alışveriş yapan büyük bir müşteri kitlesi bulunuyor. Peki, dijital stratejilerle offline müşteriyi nasıl online’a yönlendirebiliriz? İşte uzman görüşleri ve güncel veriler ışığında ipuçları.
DİJİTAL REKLAM HARCAMALARI ARTIYOR
Interactive Advertising Bureau (IAB) verilerine göre, 2025 yılında dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Türkiye Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre ise 2024’te dijital medya yatırımları 158 milyar TL’yi aşarak yüzde 74,2’lik paya ulaştı. Bu yatırımların büyük kısmı video ve sosyal medya formatlarında gerçekleşti ve dijital reklamların yüzde 79,4’ü mobil cihazlarda kullanıldı.
DİJİTAL PAZARLAMA, OFFLİNE’A YÖNLENDİRMELİ
D-Option CEO’su Alper Akyüz, dijital pazarlamanın hâlâ mağazadan alışveriş yapan müşterilere ulaşmada önemli bir rol oynadığını vurguluyor:
“Dijital pazarlama offline pazarlamaya daha fazla müşteri yönlendirebilmeli. Hiper kişiselleştirme, anlık iletişim ve verinin gücü kullanılarak omnichannel stratejiler geliştirilmesi gerekiyor.”
STRATEJİYE ODAKLANMAK ARTIK ŞART
Akyüz, ekonomideki belirsizlikler nedeniyle markaların az harcama ile yüksek performans hedeflediğini belirtiyor:
“Reklam kampanyalarında yaratıcı süreçler yapay zeka destekli çözümlerle daha uygun maliyetli hale geliyor. Medya planlama ve reklam operasyon ekipleri ise operasyondan çok stratejiye odaklanıyor.”
VERİ VE OTOMASYONLA REKLAM VERİMLİLİĞİNİ ARTIRMAK
Medya planlamalarının artık veri odaklı, performans bazlı hale geldiğine dikkat çeken Akyüz, şunları ekliyor:
“Doğru mecra, doğru hedefleme ve doğru içerik eşleşmesi ile reklam harcamalarının getirisi ciddi şekilde artıyor. Odak noktası artık trafik değil, dönüşüm. Kullanıcının müşteriye dönüşmesi, doğru deneyim tasarımı ve ikna kabiliyeti ile sağlanıyor.”
Dijital pazarlama sadece reklam harcamasıyla sınırlı değil. Veri, otomasyon ve stratejik planlama, mağazadaki müşteriyi online’a çekmek için kritik önemde. Hiper kişiselleştirilmiş ve omnichannel odaklı kampanyalar, markaların hem dijital hem de fiziksel satışlarını artırabilir.