Emek Partisi (EMEP) Genel Başkanı Seyit Aslan, NATO Zirvesi öncesinde Ankara'da gerçekleştirilen gözaltılara ilişkin sosyal medya hesabından açıklama yaptı.
Aslan, NATO karşıtı eylemlere yönelik operasyonları eleştirerek, gözaltıların demokratik hak ve özgürlüklere yönelik bir müdahale olduğunu savundu.
Açıklamasında NATO'yu sert ifadelerle eleştiren Aslan, Türkiye'nin ev sahipliği yapacağı zirve öncesinde başlatılan operasyonların muhalif kesimleri hedef aldığını öne sürdü.
Savcılık tarafından 211 kişi hakkında gözaltı kararı verildiğini ve 200'den fazla kişinin gözaltına alındığını belirten Aslan, bu uygulamalara rağmen NATO karşıtı mücadeleyi sürdüreceklerini ifade etti.
Seyit Aslan, "İktidarının bekasını emperyalistlerin çıkarlarına bağlayan işbirlikçi Saray düzeninin tüm engelleme çabalarına rağmen 'NATO defol' demek için alanlarda olmaya devam edeceğiz" dedi.
EMEP Genel Başkanı, işçileri, emekçileri ve üretici köylüleri NATO karşıtı mücadeleyi büyütmeye çağırırken, demokrasi güçlerine de barış, demokrasi ve özgürlük mücadelesinde birlikte hareket etme çağrısında bulundu.
Aslan açıklamasının sonunda, gözaltı operasyonlarının sona erdirilmesini, gözaltına alınanların serbest bırakılmasını ve eylem yasaklarının kaldırılmasını talep etti.



